חותם אמינות
חותם אמינות PREMIUM
מוענק ל-עדי מעליות בע"מ

מעלית MRL

חברת עדי מעליות מבצעת כבר יותר מ- 26 שנה הוספה של מעליות לבניינים קיימים והתקנות במבנים חדשים, בין אם מדובר במעליות הידראוליות, חשמליות או מעליות mrl. לאורך השנים סיפקה החברה שירות למאות לקוחות ברחבי ישראל, ביניהם דיירי מבני ומגדלי מגורים, ואנשים המתגוררים בבתים פרטיים. החברה מתכננת ומבצעת את כל עבודות הבינוי הדרושות בהתאמה מלאה לבית ולבניין, ויודעת לתת פתרונות לכל מבנה בהתאם לצרכים, העדפות, אילוצים ודרישות. אחד הפתרונות הללו הינה מעלית mrl המתאימה לבניינים בני חמש קומות ומעלה, אשר ייחודה טמון בכך שזוהי מעלית ללא חדר מכונות.

 

מעלית MRL – קווים לדמותה

אז מה זה מעלית mrl? ובכן, זוהי מעלית חשמלית לכל דבר, אך ההבדל הגדול טמון בכך שהיא אינה מצריכה בנייה של חדר מכונות מעל לפיר. מכאן גם מגיעה שמה של מעלית חשמלית mrl – Machine Room Less – ללא חדר מכונות. בתור שכזו, היא מעניקה מענה לבניינים ומגדלי מגורים שבהם מסיבות שונות לא ניתן או לא כדאי לבנות חדר מכונות מעל הפיר, כפי שקיים בכל מעלית חשמלית אחרת. 

את המנוע של מעלית MRL מתקינים קרוב לתקרה של הפיר, בחלק העליון שלו על גבי תושבת מיוחדת הקבועה אל פסי ההובלה, כאשר לוח הפיקוד נמצא בקומה העליונה ליד משקוף הכניסה. הפעלת המנוע גורמת לסיבוב של גלגל הינע, המזיז את כבלי המעלית שמחוברים למשקולת ולתא המעלית עצמו, וכך המעלית והמשקולת עולות ויורדות בהתאמה, לפי בחירת הנוסעים לעלות או לרדת בקומות.

 

מדוע לבחור במעלית MRL

כאמור, mrl מעלית נותנת פתרון למבנים משותפים, בתים פרטיים, אולמות תצוגה (גלריות), בנייני משרדים ותעשייה  בהם קיים קושי או שלא ניתן לבנות חדר מכונות מעל הלפיר, ולכן במקרים אלו זוהי בחירה מתבקשת. בנוסף, היא מהווה בחירה טובה לבניינים רבי קומות מפני שניתן להוסיף מספר בלתי מוגבל של תחנות, והמהירות הינה גבוהה יחסית למעליות הידראוליות (נעה סביב אחד וחצי לשניים וחצי מטרים לשנייה). עם זאת, ראוי לציין כי במבנים יותר נמוכים של עד שמונה קומות, המהירות עומדת על כמטר לשנייה.

עוד יתרון בולט של מעליות אלו מגיע מהתחלות נסיעות חלקות מאוד וגם העצירות נעימות ורגועות, עקב השליטה המצוינת של הבקר על מנוע המעלית. מלבד זאת, מעליות אלו נחשבות ליותר חסכוניות בצריכת החשמל ויש להן מערכת גיבוי לחילוציםחילוץ אוטמטי הנכנסת לפעולה באופן אוטומטי, דבר המבטל את החשש לתקיעה שללהילכדות בתא המעלית במקרה של הפסקת חשמל.

 

תכנון והתקנות של מעליות MRL

חשוב להבין כי התקנתה של מעלית MRL מצריכה בקיאות מרובה, עקב היעדר חדר המכונות. יתר על כן, ישנם מספר תנאים שצריכים להתקיים בבניין על מנת שהתקנתה של המעלית תתאפשר. התנאים הבסיסיים הם שגובה הקומה העליונה יהיה 3.8 מטרים, שעומק בור הפיר יהיה 1.5 מטרים, ושבראש הפיר יהיה חלון לשחרור עשן ואוורור בגודל 0.3 מטרים רבועים. מעבר לכך, החברה המתקינה תדע לתכנן ולבנות את הפיר, במידות המתאימות למאפיינים השונים של המעלית ולכמות הנוסעים שהיא אמורה להסיע.

לפרטים נוספים בנושא ולשירותי תכנון והתקנת מעלית MRL

יש לכם שאלות נוספות? מעוניינים לברר לגבי עלות מעלית mrl? רוצים לדעת אם זוהי הבחירה הנכונה עבור הבניין שלכם? אם כן, למידע נוסף, להכוונה מקצועית ולשירותי תכנון והתקנה של מעלית MRL בבניין, הנכם מוזמנים לפנות אל חברת עדי מעליות בטלפון 077-4366090.